TEATRE: EL MALALT IMAGINARI

cartell-el-malalt-imaginari-01

La Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Miramar, juntament amb la Unió Musical Milamarina, organitzen el diumenge 9 de juny a les 19.30 hores, a l’auditori municipal, l’obra de teatre ‘El Malalt Imaginari’.

Argan, un pare hipocondríac, vol concertar un matrimoni de conveniència per a la seua filla, que li faça estalviar la gran quantitat de diners que destina a les seues cures i medicaments. Quines malalties aterren tant a Argan? Amb qui seria capaç de casar a la seua filla?

El ‘Malalt Imaginari’ és una adaptació lliure de la comèdia del dramaturg i actor francés Jean-Baptiste Poquelin, més conegut com a Molière (París, 15-01-1622 / 17-02-1673), considerat com el mestre de la Comédie Française. El text original fou estrenat l’any 1673 i gira al voltant de la hipocondria, tema que lliga amb l’obsessió de Molière per la pedanteria dels falsos savis, les mentides dels metges ignorants i les pretensions dels rics burgesos.

*ENTRADA LLIURE

Repartiment:

Argan, l’hipocondríac ……………………  Vicent Miquel

Toneta, la serventa…………………………  Joaquina Collado

Belina, l’esposa……………………………… Laura Pardo

Àngelica, la filla…………………………….. Mireia Català

Cleante, pretendent d’Àngelica…………. Vicent Miquel

Purgon, metge……………………………….. Ximo Romero

Bonafé, notari………………………………..  Ximo Bordes

Decorat: Antoni Durà

 

Il·luminació: Ximo Gonga

Direcció: Mª Josep Gonga

TEATRO: EL MALALT IMAGINARI

La Concejalía de Cultura del Ayuntamiento de Miramar, junto con la Unión Musical Milamarina, organizan el domingo 9 de junio a las 19.30 horas, en el auditorio municipal, la obra de teatro ‘El Malalt Imaginari’.

Argan, un padre hipocondríaco, quiere concertar un matrimonio de conveniencia para su hija, que le haga ahorrar la gran cantidad de dinero que destina a sus curas y medicamentos. ¿Qué dolencias aterrorizan tanto a Argan? ¿Con quién sería capaz de casar a su hija?

‘El Malalt Imaginari’ es una adaptación libre de la comedia del dramaturgo y actor francés Jean-Baptiste Poquelin, más conocido como Molière (París, 15-01-1622 / 17-02-1673), considerado como el maestro de la Comédie Française. El texto original fue estrenado en 1673 y gira alrededor de la hipocondría, tema que liga con la obsesión de Molière por la pedantería de los falsos sabios, las mentiras de los médicos ignorantes y las pretensiones de los ricos burgueses.

*ENTRADA LIBRE